پرسشها و راهنمایی های متداول

چطور قبل از شروع جلسه از وضعیت اینترنت خود مطلع شوم؟

می‌توانید با مراجعه به سایت speedcheck.ir سرعت اینترنت خود را بسنجید. اطلاعات ارائه شده در این سایت می‌تواند شما را در شناسایی وضعیت اینترنت و همچنین نحوه بهبود آن راهنمایی کند.
در جلسه هم با دنبال کردن رنگ علامت پایدار می‌توانید از وضعیت اینترنت خود مطلع شوید.
پایدار: پایدار پایدار: پایدار نسبتا پایدار: نسبتا پایدار ناپایدار: ناپایدار

تعرفه هزینه اینترنت استفاده از سامانه به چه صورت محاسبه می‌شود؟

سامانه ها در سامانه لیست میزبان‌های داخلی سازمان فناوری اطلاعات برای محاسبه تعرفه نیم‌بها ثبت شده است.

پس از ورود به اتاق بلافاصله بیرون می‌افتم

بتدا وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر کانکشن شما ناپایدار بود به این معنا هست که اینترنت شما ناپایدار است. سیستم را بررسی کنید و مطمئن شوید برنامه‌ای در حال دانلود/به‌روز‌رسانی/استفاده از اینترنت نیست.
ممکن است به صورت مقطعی مشکلی برای اینترنت پیش آمده است. با تغییر اینترنت از خانگی به اینترنت همراه و برعکس می‌توانید بررسی کنید آیا مشکل از اینترنت است یا نه.
در صورتی که موارد اشاره شده مشکل را برطرف نکرد با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

چرا بقیه شرکت کنندگان تصویر مرا ندارند؟

در مرحله اول از روشن بودن دوربین دوربین مطمئن شوید.
سپس بررسی کنید مرورگر به دوربین دسترسی دارد یا نه. وارد lock ، هم‌راستای لینک اتاق، شوید و مطمئن شوید مقابل عکس دوربین videocam گزینه دوم (Allow) انتخاب شده است. در صورتی که تغییری اعمال کردید لازم است صفحه را با refresh ، هم‌راستای لینک اتاق، مجدد بارگذاری کنید.
در صورتی که موارد اشاره شده مشکل را برطرف نکرد با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

چرا بقیه شرکت کنندگان صدای مرا نمی‌شنوند؟

در مرحله اول از روشن بودن میکروفون میکروفون مطمئن شوید.
سپس بررسی کنید مرورگر به میکروفون دسترسی دارد یا نه. وارد lock ، هم‌راستای لینک اتاق، شوید و مطمئن شوید مقابل عکس میکروفون/ mic گزینه دوم (Allow) انتخاب شده است. در صورتی که تغییری اعمال کردید لازم است صفحه را با refresh ، هم‌راستای لینک اتاق، مجدد بارگذاری کنید.
زمانی که از دسترسی‌ها مطمئن شدید امتحان کنید با هندزفری (یا بدون هندزفری) صدا منتقل می‌شود یا نه. به این صورت می‌توانید بررسی کنید مشکل از میکروفون است یا نه.
در صورتی که موارد اشاره شده مشکل را برطرف نکرد با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

یفیت اشتراک‌گذاری صفحه پایین است

کیفیت تصویر می‌تواند به خاطر اینترنت ضعیف کم شود. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید در صورت امکان شرکت‌کننده‌های دیگر دوربینشان را خاموش کنند تا ظرفیت مصرف اینترنت کمتر شود و کیفیت تصاویر لازم بهتر شوند.

خطای ۴۰۴ نشان داده می‌شود

در ۲ حالت ممکن است این پیام را به شما نشان دهد:
۱ - در صورتی که لینکی وارد کرده باشین که کلمه‌ای جابه‌جا یا اشتباه وارد شده باشد.
۲ - یا اتاق وجود نداشته باشد یا حذف شده باشد.یا به صورت مجاز وارد جلسه نشده باشید 

مجدد وارد سایت شوید و ادامه دهید .
در غیر این صورت لطفا با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

عنوان خطای اتصال به سرور نشان داده می‌شود

لطفا با پشتیبانی در تماس باشید تا با توجه به مورد پیش آمده راهنمایی کنند.

خطای 1001 در کلاس آنلاین

قطع ارتباط وب سوکت:  این خطا مربوط به قطع ارتباط با اینترنت از سمت کاربر است و در هنگام مشاهده این خطا کاربران باید از ارتباط اینترنت خود مطمئن شوند ، سپس صفحه را رفرش کرده و دوباره وارد شوند.

خطای 1002 در کلاس آنلاین

امکان برقراری سوکت وب وجود ندارد: این خطا هنگامی پیش می آید که از سمتی به کاربر اجازه دسترسی داده نمی شود و برای رفع این مشکل کاربر باید موارد زیر را بررسی نماید:

  • اجازه دسترسی میکروفن یا وب کم به مرورگر در کامپیوتر یا موبایل
  • اطمینان از غیرفعال بودن گزینه فایروال در تنظیمات کنترل پنل ویندوز سیستم کامپیوتری
  • اطمینان از غیرفعال بودن فیلترشکن در دستگاه موبایل یا کامپیوتر
  • اطمینان از غیرفعال بودن آنتی ویروس یا در صورت فعال بودن آنتی ویروس باید از قسمت تنظیمات به نرم افزار بیگ بلوباتن اجازه دسترسی داده شود.
  • اطمینان از اجازه دسترسی فایروال سخت افزاری در ارگان ها و سازمان ها به نرم افزار بیگ بلوباتن.

خطای 1003 در کلاس آنلاین

ین خطا هنگامی رخ می دهد که نسخه مرورگر کاربر قدیمی باشد. در این صورت کاربر باید از قسمت setting  و تب About  مرورگر خود را بروزرسانی نماید.

خطای 1004 در کلاس آنلاین

این خطا بیشتر در هنگام قطع صدای محیط کلاس رخ می دهد. در این مواقع کاربران باید از اتصال دستگاه خود به اینترنت مطمئن شوند. گاهی اوقات کاربرانی که با مرورگر سافاری نیز وارد می شوند و یا فیلتر شکن فعال می کنند این خطا را نیز دریافت می کنند. برای رفع این مشکل ترجیحا از مرورگر های کروم و یا فایرفاکس استفاده نمایید و یا فیلتر شکن را غیر فعال کنید.

خطای 1005 در کلاس آنلاین

این خطا در مواقعی رخ می دهد که کاربر در حال صحبت در کلاس باشد و به صورت ناگهانی قطع شود. در داکیومنت بیگ بلو باتن علت این خطا به صورت unknown نوشته شده است اما کاربران آسان سمینار با این خطا به ندرت مواجه خواهند شد و اگر با این خطا مواجه شدید لطفا حل مشکل را به تیم متخصص ما بسپارید.

خطای 1006 در کلاس آنلاین

دلیل وقوع این خطا معمولا مشکلات اتصال اینترنت در سمت کاربر است. 

خطای 1007 در کلاس آنلاین

گاهی اوقات کاربران درخواست به اشتراک گذاری ویدئو را انجام می دهند و یا کلید درخواست گوینده را می زنند و با خطای 1007 روبرو می شود و این در هنگامی است که کاربر VPN را فعال نموده باشد. در این صورت باید ابتدا پروکسی یا VPN را غیر فعال نموده و صفحه مرورگر را رفرش نموده و دوباره وارد کلاس شود و به اشتراک گذاری را انجام دهید. خطای 1007 نیز مشابه خطای 1002 می باشد در صورت عدم رفع مشکل، موارد گفته شده در خطای 1002 را مجددا بررسی نمایید.

خطای 401 در کلاس آنلاین

این خطا هنگامی رخ می دهد که از یک لینک دو یا چند کاربر برای ورود به کلاس تلاش نمایند. هر کاربر با استفاده از نام کاربری و رمز عبور منحصربه فرد خود ابتدا باید به سایت وارد شود و سپس گزینه ورود به کلاس را بزند.

آزمون آنلاین

تکلیف آنلاین

نحوه ورود

آزمون الکترونیکی یک امتحان است

آزمون آنلاین یا آزمون الکترونیکی یک امتحان است که به صورت اینترنتی برای سنجش دانش شرکت کننده ها در یک موضوع برگزار می شود

سیستم ارسال تکلیف

دانش آموزان ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ طریق سیستم ارسال تکلیف ﺳﺎﻳﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﺠﺎﺯﻱ ﺑﻪ ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ

صفحه کلید انگلیسی

برای ورود به سامانه حتما صفحه کلید خود را انگلیسی نموده و نام کاربری و رمز عبور خود را بدون هیچ کاراکتر اضافه ای وارد نمایید

کلاس آنلاین

فضای اختصاصی

پشتیبانی

رمز موفقیت آموزش مجازی

آموزش‌ های مجازی رمز موفقیت خود را در شیوه ارائه، نوع محتویات و توزیع (عرضه) مناسب می‌دانند.

سامانه خودتان

با فضای اختصاصی یک سامانه برای خودتان و سازمان دارید

هر زمان بپرسید

پاسخ به پرسش ها و همراهی در سال تحصیلی و آموزش مداوم